Hemma igen

Nu är vi hemma igen och vi har verkligen haft det underbart. Att flyga med Ella var inga problem, hon var lite rastlös i mitten av flygturen men vi lyckades hålla henne på mattan, med lite hjälp av vänliga passagerare som lekte tittut med henne mellan sätesryggarna. Väl framme så gjorde vi allt som tillhörde en chartersemster, som till exempel Bad i poolen, bad i havet trots det ganska kyliga 20 graderna, vi hyrde en cabbe som vi bilade runt på ön med, samt test av de lokala specialliteterna så som musslor, friterade småfiskar osv. (musslorna gav dock David en obehaglig matförgiftning som höll i sig i ca 5 timmar mitt i natten).

Kort och gott så var det en underbar semester. här följer lite bilder..

image7
Ella på uteserveringen


image8
Coolingen själv

image9
Glass

image10
Ella på stranden

image11
Stället där matförgigiftningen ägderum..

image12

 


Mallis here we come!

Nu bär det snart av till mallorca. WooHooo ska bli så kul att åka med Ella till värmen och bara mysa i en hel vecka. Jag lovar att jag ska lägga upp massor med bilder på oss när vi kommer hem igen.

Vi kommer att åka den 19 april och komma hem 8 dagar efteråt. så mycket familjetid kommer det att bli. så underbart.  

Veckan efter det att vi kommer hem så ska vi till ultraljudet... det ska bli så spännande kan knappt bärja  mig. Jag hade kunnat tänka mig att ta reda på vad det är för något där inne men David vill absolut inte så det blir på det gammla hederliga sättet.

nej nu får jag vara lite social med min syster som faktiskt fyller år i dag...GRATTIS

Påsk

Nu är det påsk och påskpynt måste inhandlas. Det enda jag hade i min påskpyntlåda (läs en helt vanlig brun tom låda) var ett knippe med redan använda fjädrar i diverse glada påskiga färger. Dessa fjädrar fick genast bästa platsen i huset det vill säga att de nu pryder de äppelpinnar som vi satt i en stor svart glasvas i hallen. 

Enda anledningen till att detta fina påskpynt hamnade just där och inte i ett riktigt påskris var att detta är det enda av vår inredning som syns utifrån gatan och därmed ger illusionen av att vi tokpyntat hela huset och att de som bor inne i det vita huset på rundelsgatan är väldigt seriösa med pynt och traditioner. Vilket givetvis inte stämmer detminsta. Men för Ellas skull så ska jag givetvis inhandla några tuppar och hönor så hon med ett glatt kwack kwack kan brilljera med att hon kan detta. 

För övrigt så var det påskfest på Ellas dagis idag. Dagen till ära så skulle barnen vara påskgubbar och påskkärringar. Ella fick fina fräknar på nosen och på kinderna och fina rosa kinder. kläderna bestod utav en fin skotskrutig kjol ett lila förkläde med vita broderier och en jättefin vit scarf som fick sitta på hennes huvud i cirka 3 sekunder innan hon utbrast ett argt mamma och slet av sig scarfen med ett swosh.......En liten dam som vet vad hon vill.

Glad Påsk alla och hoppas att ni får en trevlig helg.

image1
Ella som påskkärring (inför dagis påskfesten)

image2

image3
självklart världens finaste påskpynt som Ella gjorde på dagis :) så vacker


RSS 2.0