Dagis

Nu har Ella börjat på sitt nya dagis och vi trivs jätte bra. lärarna är super gulliga och leker verkligen med barnen. De sitter ner på golvet mitt bland barnen och verkligen leker med dem. De sjunger, dansar och läser böcker och hittar på en massa bus. Det verkar verkligen som om barnen utvecklas och har kul när de är där.

Barnen på avdelningen är jätte söta mot varandra. En flicka var ledsen när jag kom dit för hennes mamma hade precis lämnat henne, då kom en av de andra flickorna med den ledsna flickans jag bok så hon skulle bli glad igen sen satt dom där allihopa och tittade i hennes bok, när de hade läst klart boken så var hon inte ledsen längre och de började leka :) så gulliga. För er som inte vet vad en jag bok är så är det en laminerad bok med bilder på barnens familjer och på sig själva. Vi lämnade Ellas bilder idag så hon oxå har en bok nästa vecka när hon börjar på riktigt.

Så vad gör jag nu när jag är ensam hemma utan ella.....hmm jag har tagit mig tid att titta på super nanny så jag blir en riktigt god mor :P jag har varit lite duktig idag oxå, jag har tagit bort listerna från bebisens rum de ska målas vita precis som väggarna. Hoppas att jag hinner måla klart allt imorgon för på lördag ska vi åka till IKEA och köpa ny säng till Ella och då ska Ellas gammla säng in på bebisens rum. Då är det ju skönt om väggarna är klara.

Vi har även beställt en ny vagn. Vi valde en phil&teds vibe syskonvagn. den kommer den 20 september så vi får hoppas på att bebisen inte kommer för tidigt. :)

4 veckor kvar nu tjohooooo.

puss puss här kommer lite bilder på Ella




 

Själv igen

Nu är min älskling på nya äventyr. David är en vecka i umeå på kirurgveckan. Covidien är en av de största aktörerna där så de har en gigantisk monter där david är en av de välklädda representanterna.

här hemma är jag och Ella men vi sitter inte sysslolösa, I dag skeppade jag iväg vår vagn till sundsvall. Det var en kille som köpte den till sin flickvän. Hon skulle få den i present på fredag då hon fyllde år... så snäll.. hon kommer säkert bli jätte glad eftersom det är världens bästa vagn :)  men det känns lite som att det gick lite för snabbt jag han lixom inte säga hejdå till min gammla trofast. Nästan samma känsla som när något blivit stulet. Sentementalt lixom att man aldrig kommer se den igen :) ha ha låter som om någon dött........Hoppas att jag kommer få samma positiva erfarenheter av den nya vagnen. Vi ska beställa den så fort pengarna för buggan har kommit.... så sålänge för Ella klara sig på mormor och morfars sulky.

Ellas gudmor har efterlyst lite fler bilder på Ella så jag får väl ta tag i saken....så här kommerl ite blandade bilder från senaste tiden.



ahh dett og ju jätte lång tid. kommer fler en annan gång när inte bebisen i magen försöker ta sig ut via naveln.

länge sedan

Hej oj vad dålig jag har varit på att uppdatera här. Det har hänt mycket sedan min och Ellas David kom hem igen.

bland annat så har jag blivit super stor om magen. oj oj nu känns det verkligen att man är gravid och på väg in i slutspurten. Men snart har viju vår lilla kille här det ska bli så mysigt.

Vår Ella ska börja dagis nu på måndag. hon har ju haft sommarlov eftesom hon är på väg att byta dagis. Hon ska nu börja på ett montissori dagis som ligger här i Åhus. Hon kommer få det så kul på dagis hon börjar bli trött på att häng amed mig och pappa nu. jag kan ju inte leka så mycket med henne nu eftesom min kropp inte längre är så smidig :P

Annars så är allt som vanligt här hos familjen Lang/No

Dagis dax

Nu ska vår lilla flicka börja på dagid igen. men nu är det ett nytt dagis som får den stora äran att ta han om min älskling. Hon ska börja på Mårten Gås som är ett montissori dagis som ligger här i Åhus. 

Hon kommer tycka att det är jätte kul, man märker på henne att hon börjar bli lite uttråkad på att hänga med mig ocg pappa nu. fast vi har varit flitiga med att hitta på saker som även Ella kan tycka är roligt. Men dagis är ju en helt annan sak med massa kompisar och massa leksaker. 

ska börja inskolningen nu på måndag, hoppas att man trivs med personalen bara.....men jag har bara hört positiva saker om de som jobbar där så det ska nog inte bli några problem. 

MVH 

RSS 2.0