vårdag!!

idag har jag och Vidar varit i Kristianstad hela dagen. Vi hade samlat på oss lite ärenden som vi var tvungna att ta tag i. Bland annat så inhandlades nässpray (till Vidars snoriga näsa -igen!) leggings till undertecknad, mössa till Ella, toalettsits till Ella och en pall så Ella själv kan sätta sig på toaletten, och nå upp till handfatet. 

Ella är ju nu inne i fasen -KAN SJÄLV,  ELLA KAAAANNNNNN..... Detta säger ella till ALLT. och visst enligt montessoripedagogiken så ska man ju låta dem göra det själva, så ibland blir vi lite sena och ibland är skorna på fel fot, men duktig är hon. Hon kan nu gå i trappor själv *stolt*. 

Måste bara berätta att nu i kväll för bara två timmar sedan kom Ella till mig och David och sa att hon ville gå upp och lägga sig. Ja visst sa jag fast först måste vi ju städa upp alla leksaker. Jag och David fortsatte att titta på Davids brors lägenehet som han budade på. Nästa stund när vi tittade upp från datorn så ser vi att Ella städat hela rummet. Vidars saker låg i sin låda. böckerna stod i bokhyllan. tallrikarna låg prydligt i det lilla köket......Jag och David tittade på varandra och sedan på Ella som stod med de sista leksakerna i handen. Hon säger stolt ELLA DÄDDDDAAA (STÄDA) jag och David öste berömm över den lilla städerskan... det var två stolta föräldrar som pussade sin Ella Godnatt. 

JAG ÄLSKAR MINA BARN OCH MIN ÄLSKADE DAVID   

förlåt

gud vad det var länge sedan jag skrev på bloggen. men Det har varit så mycket aktiviteter. vi har varit på föräldradag på furuboda. jätte mysig dag med tipsrunda, fika, promenader, bus och korvgrillning.

påsken hae varit fylld med Mat, konstrunda, familj, kalas och lekplatsbesök.

Ella älskar att vara ute på lekplatser och eftersom vi bor så nära Åhus bästa lekplats så är vi där ganska ofta måste jag ju erkänna. Min flicka är så stor nu

Vidar har även han växt och blivit stor, han jollrar nu med sina söta DA DA DA och han siter nu utan stöd, han vänder sig så fort han får tillfälle och han tar sig runt och lite fram.. min lilla halvåring. helt sjukt.....

jag lovar att jag ska blogga lite oftare hädan efter. men det är ju det att vidar kräver väldigt mycket uppmärksamhet hela tiden.   

PoK

RSS 2.0