sjuklingar

Ja så var dagis igång igen och det betyder att sjukdommarna kommer som på  beställning. Det började med att Ella fick utslag/blåsor på händer, fötter och i munnen. ush det ser så vidrigt ut men hon verkar inte må dåligt av de. Tydligen är det höstblåsor, en typisk förskolesmitta, Lille Vidar som är i närkonstakt med Ella varje dag fick såklart Feber idag på efetrmiddagen och på bara en timme så var även hela hann full med blåsor. ush Han verkar lite mer tagen av blåsorna stackaren.

Men i kväll har vi trots blåsor och dyligt haft lite fredagsmys. DVS först mysig middag i "finrummet" sedan popcorn framför bolibompa. Ella har inte börjat äta godis änn tänkte att vi skulle vänta med det så länge det går, men lite chips och popcorn anser i alla fall jag ganska harmlöst. om det intas en gång i veckan. 

Nej nu ropar hon att hon vill ha vatten...

MAMMA KOMMER!!!!!! 

Flytt

Det verkar som om familjen Nordström / Lang är på väg att röra på sig lite. Det är nämligen så att vi ska försöka hitta vårt drömboende i andra delen av skåne. Vi tittar på hus i Bunkeflostrand och har kommit fram till att det är där vi vill bo.

Det påminner faktiskt ganska mycket om Åhus. Där bor ca 8 tusen personer och det ligger vid havet. Det är cyckel avstånd till Limhamn och Där bor 90%  barnfamiljer. Området som vi fattat mest tycke för är ett radhus område med funkishus i två och tre plan. skit snygga verkligen. Men vi får se, det beror ju helt på hur mycket vi får för vårt eget hus som just nu är ute på hemnet :D 

Visningen är nu på onsdag så tidigt på onsdag morgon så kommer min underbara mormor och hjälper mig att svabba och fixa här hemma....Jag har gjort det mesta redan, men lite fix och trix kan man ju alltid göra. 

Nej gud vad trött jag är nu ska faktiskt gå och lägga mig nu. Vidar vaknar hutlöst tidigt nu för tiden och jag är UTMATTAD. 

Är det föresten ngn som vet ngt om Bunkeflostrand så berätta gärna, både negativt och positivt är bra, Det är ju så svårt och veta vilka områden som är "bra" jag menar med dagis, förbindelser, kriminalitet osv osv. 

Ses Snart   


sommarlovet är över

Japp nu börjar även jag att blogga igen. Sommarlovet är över och rutiner börjar att fastställas igen.
Mycket har hunnits med under sommaren och den har varit helt fantastisk!
Resa till Kreta med familjen Hansson, resa till stockholm med små pitstop så som kolmården, junibacken osv osv osv.

Jag kommer inte ihåg allt som har hänt så jag börjar helt från ny kula nu tänkte jag.



3.

2.

1.   

NU börjar jag igen

RSS 2.0