Höllviken

nu har vi äntligen flyttat och det börjar likna ett hem här hemma. Soffan är på plats och barnens rum är klara :) det viktigaste först! Vi har fortfarande väldigt mycket kvar att göra och det står kartonger överallt. Men det går sakta och sökert framåt. Vi trivs redan jätte bra och vi har pratat med en del grannar. En granne ringde faktiskt på och hälsade oss välkommna till gatan... Det kanske är förtidigt att säga med det känns som om follk är gladare och lite öppnare här än i Åhus. I åhus var det mer -sköter du ditt så sköter jag mitt så slipper vi prata med varandra...

Jag lovar att lägga upp bilder på vårt nya hus men jag har så mycket annat som måste göras att det får komma när vi är helt klara här hemma.

Idag var jag mamma och Ella på Pippi teater som hade premiär i malmö idag. Ella satt som ett litet ljus i 2,5 timmar helt fantastiskt. Hon tyckte verkligen att det var jätte mysigt att vara på teater. Det ska vi verkligen göra fler gånger. och nu när vi bor nära malmö så har vi ju möjlighet att göra det oxå. UNDERBART

Glömde ju att berätta att vi fick besök av faster och henens man. Jag fick en jätte fin inflyttnings present, Ett par svarta trätofflor med prästkragar målat på. De var så söta att jag har på mig dom så fort jag ska springa ut i förrådet eller ska gå ut och hämta posten. Min faster förklarade att alla tjejer på näset har tofflor och om man tränar på formtoppen här i höllviken så kan man se tofflorna stå i rader... Det känns ju bra att jag passar in nu när man är ny.

återkommernär det lugnat ner sig här hemma. KRAM

Andys

idag har jag och vidar varit på Andy's lekland  med Sara och Harley. Vidar tyckte det var jätte roligt och vi badade i bollhavet, stutsade på stutsmattor, kröpi gångar, åkte rutchkanor osv osv. Jätte skoj hela förmiddagen. på vägen hem somnade han som en liten gris och jag trodde ju självklart att han skulle sova jätte länge eftersom vi varit igång hela förmiddagen. Men när vi hämtat Ella och hon hoppar in i bilen så vaknar han och är pigg som en mört. Ha ha ha han har varit igång sen dess.

Ella och Vidar har lekt jätte bra hela dagen så jag har hunnit packa en del i köket. NU när en del skåp blivit tomma så har ett skåp förvandlats till koja :) I skåpet läs kojan så finns en fårpläd och ett lucia ljus (elektriskt) och där inne har de suttit med stängd dörr i ca 10 minuter ha ha ha de små knäppisarna. Tänk om någon kommit hit på ett spontan besök och frågat..... Var är barnen? ehhhmmmm dom är i skåpet i köket.....HA HA HA

jag har packat ner kameran men jag har tagit en bild med telefonen. får se om jag orkar lägga in den på datorn.

Nej nu får jag gå och se vad som sker i skåpet i köket, jag hör nämligen lite glada tillrop från köket.....


Glädjeropen berodde inte på kojan utan för att de hittat sopsäcken full med skoj, som nu låg utspridda över hela köksgolvet.... bara till att packa ner dem igen.

Stress

Nu börjar flytt-stressen infinna sig i mitt sinne.!! Måste packa, måste ringa olika företag för att anmäla flytten, ta kort på allt som ska säljas, måste sortera allt som ska behållas samt slängas samt ge bort till UFF. Samtidigt som man försöker fixa allt detta så ska jag ta hand om en treårstrotsig Ella, en se-på-mig-annars-tänker-jag-göra-allt-jag-inte-fårVidar och planera julklappar till hela släkten och födelsedagspaketer till Ella och Bo.... Suck jag har inte tid att fira födelsedagar eller jul detta året. Får man stänga in sig i garderoben och vänta tills allt löser sig av sig självt!


RSS 2.0