sommardag i trädgården

igår hade vi en underbar dag ja och barnen. David var och jobbade i Lund. Han längtar så efter sin semester, men det börjar på onsdag nästa vecka så snart älskling är den här :)

I trädgården hade jag satt upp ett parasoll, en uppblåsbar pool och massa filtar och handukar.. En heldag i trädgården med andra ord.

här kommer lite bilder

Vidar mysre vid poolen

nakenfis x2

Ella testar kameran

tittut Vidar

Vackra Åhus

Idag blev det premiär på stranden. Vi tog en super lång promenad igenom hela kronoskogen och ut vid fågelreservatet och sedan längst med stranden tills vi kom till vårt mål Snickarhaken. Där åt vi de medhavda jordgubbarn och saften. Vi hade även köpt med en håv som vi skulle fånga fisk med. Ella premiär doppade fötterna i havet och hon konstaterade att det var kallt men mycket spännande. Hon kommer nog inte ihåg riktigt hur det var att vara på stranden förra året, hon var ju så liten då.

Det var första gången som Vidar var på stranden och han tyckte det var jätte kul att dra fingrarna igenom sanden. Han hann även vara lite nyttig och åt lite sjögräs haha.

På väg hem såg vi ett rådjur, kossor och en RÄV. Första gången jag sett en räv i fritt tillstånd och inte död i väggrenen eller på en djurpark. Jag sprang förbi stället där räven försvunnit in i skogen. Jag blev helt nojjig att den skulle attackera mig och ge mig rabies eller ngt. Fy för friluftsliv och farliga skogsdjur. Jag är inte den gamle scout som jag en gång varit.

Vi stannade även en stund på den nybyggda lekplatsen vid restaurang Åvägen. Det var extra roligt där idag då en av Ellas dagiskompisar också var där med sin mamma och sin lillasyster.

Ella och Vidar somnade gott i sina sängar kl 19:00 en mycket mysig dag. Jag älskar att vara mamma. Och jag älskar sommaren.

Jag älskar livet just nu

lite bilder

mysdag i malmö

Vi följde med David till Malmö där han skulle jobba några timmar mitt på dagen och eftersom Ella hade sommarlov från dagis så följde hela familjen med. I Malmö lämnade vi David vid MAS och jag och barnen begav oss upp på stan. Vi gick en liten runda och till lunch hamnade vi på Burger King. Eftersom vi försöker att hålla barnen borta från onyttigheter så var detta besök verkligen uppskattat av Ella som för övrigt fick världens jobbigaste leksak i sitt kids meal. En liten starwars gubbe som säger - are u shore that you are abel to beat this thing? Detta fick jag höra HELA TIDEN I ca en timme, tills jag I panik grabbade tag I gubben och sa NU MÅSTE STARWARS GUBBEN SOVA MIDDAG!!!

Vi gick i lite affärer tills jag insåg att Ella somnat. Då styrde jag vagnen till kungsparken där jag faktiskt aldrig varit. Hur mysigt som helst, Jag och vidar mös på en filt och lagom tills det att vi gick så vaknade Ella, Då gick vi till sagolekplatsen som är en temalekplats och jätte rolig. Där var jätte mycket folk så Ella blev överlycklig. Vi glömde helt bort tiden och helt plötsligt så var klockan halv fyra. Oops packade ihop barnen och sprang och mötte upp David på Gustav. Sen bar det av till Lund

Vi sålde ju min bil för ca 3 månader sedan så i Lund tittade vi på en alfa som vi nog ska köpa. Vi får se om prutaren David kan enas om ett pris med säljaren.. ha ha inte lätt att sälja en bil till en före detta försäljningschef på audi ha ha

lite bilder får jag bjuda på så ni förstår hur mysigt vi hade det

Båt och annat smått och gott

Det har hänt mycket de senaste veckorna... Men en av de större sakerna som har hänt är att vi nu har en jättefin båt som ligger i hamnen i Åhus. Det blev tillslut en Askerladen. En styrpulpet dvs en båt med ratt... eller ja... ha ha gud så insatt jag är i detta känner jag :) men vi har redan hunnit åka många mysiga turer, nu ska vi bara inhandla en ring ( sådan man åker i bakom båten ) så vi kan ha lite roligt ute på havet också :)

en annan stor sak som har hänt är ju att vi har putsat vårt hus....insåg nu hur länge sedan det var jag skrev här.. ha ha japp vi har hunnit putsa huset mellan inläggen... illa!! Men det blev skit snyggt! Huset blev mycket modernare. Vi har inte riktigt hunnit njuta av det än eftersom de blev klara idag YAY.  Jag lovar att det kommer lite bilder innom kort.

Har det hänt ngt annat?! Hmmm tja massor små skare som att Ella nu har sommarlov och vi försöker hitta på en massa mysiga saker så fort vädret tillåter.

Men mer om det i ett annat inlägg.