Barcelona

Vilken häftig stad. Jag är helt chockad. Vi gjorde så mycket att jag inte ens vet vart jag ska börja. jag tar det i punkt form för annars så blir detta inlägget sjuuuukt långt.

Dag ett: kom till barcelona kl 13 och bestämmde pga det fina vädret att stranden was the place to bee :) men först efter en snabb lunch på ett fik precis vid strandkanten. vi drack vår första sangria :) kvällens tema blev sedan shopping på La Rambla.

Dag två jätte fint väder så vi bestämmer oss att stranden var ett bra alternativ och vi åkte dit och åt frukost vid stranden. mums. på stranden blir jag bestulen på min väska med ALLT i. MObiltelefon, körkort, plånbok med 10E i, 2 canon kameror, solglasögon, förlovningsring. Ush suck.....BITTER. ja ja nya tag och shopping på la rambla :)

dag tre lite molnigare väder och dags för utfärd till labyrintparken, men först ett stopp på en asgrymm marknad som var vrål stor. där inhandlades 2kilo jordgubbar för 15 kronor :-O och 200g seranoskinka, melon, DUNKIN DONOUTS *MUMS* salamikorv, körsbär. ja ni fattar....picknickarnas picknick
vi gick vilse i labyrinter tittade på kärleksfloder och blev skrämda av spöken.
på kvällen shoppade vi och åt spanskt och drack SANGRIA ja visst avslutade kvällen med PARTY där vi träffade två underbart sjyssta engelskmän som vi fortsatte kvällen med till turistklubbarna vid stranden. japp kom hem kl 4

dag 4 shopping, Segrada Familia och mys på stan med shopping, och seightseeing, bland annat på akvariumet, Avslutade kvällen med FESTANDE, jannike tacklade av med mamma vid 1 och jag och carro fortsatte då det var sista kvällen i BARCA. Träffade engelskmännen igen och deras kompisar bland annat en Ricky Gervais kopia som var om möjligt lika rolig som orginalet. Vi dansade vidare till Sunset, en klubb med vansinnigt hög musik och sjukt mycket spanjorer. vi kom hem kl 6 och vi åkte med taxi till flyget kl 7... TRÖTT....

Jag är fortfarande sliten efte denna resa men man får passa på när man är utan barnen och kan vara tonåring för en helg.    KRAM

BARCA BARCA BARCA!!!

Nej jag är inte ett stort fan av fotbollslaget barca. Utan jag mina två systrar och min mamma ska åka till Barcelona i 5 underbara dagar. Vi åker i morgon (onsdag) tidigt på morgonen. Sen förljer fem dagar fyllda med shopping, softande på uteserveringar och god mat. ! Jag har längtat så mycket efter en semester, Jag börjar bli liute smått galen att gå hemma nu. Jag har ju varit hemma med barnen i mer än två  år.

Detta är första gången som jag är borta från barnen!! usch undrar hur jag kommer att klara av det. Jag ljuger om jag säger att jag inte är nervös över att pappa David ska vara hemma själv med dem. Givetvis kommer han klara det jätte bra, men ja det är väl en del i att vara mamma, att hela tiden oroa sig när man inte själv är i närheten. För det är ju så att JAG kan ju bäst....det tycker väl alla ha ha ha. Hoppas jag kan slappna av nu för det behöver jag verkligen. Jag kommer säkert att tjata om dem hela tiden och ringa hem och påminna David om töntiga saker som han självklart redan har tänkt på och fixat. usch vilken hönsmamma jag är.

I Barcelona har vi ett fullspäckat schema, Min fiffiga mamma som för övrigt har bjudit ner oss döttrar (underbara mamma) har gett oss ett uppdrag var, Min lillasyster ska guida oss på akvariet. Min storasyster ska guida oss på segrada famillia, och jag har ett hemligt uppdrag. Vilket gör min mamma lite nervös. Hon frågade min pappa (som jag anförtrott mig till) om det var något med höjder. ha ha ha NEJ Mamma vi ska inte hoppa bungyjump eller hoppa fallskärm :P men under dagens lopp finns det en stor risk/chans beror på hur man ser det att vi blir av med jannike eftersom hennes lokalsinne är lika med NOLL. jag har tagit detta uppdrag väldigt seriöst jag har till och med loggat in på google maps och vandrat rund virtuellt från metro stationen och till det hemliga stället för att jag ska veta vart vi ska gå, då detta ställe inte tillhör de turistattraktioner som man vanligtvis besöker under sin barca vistelse. :D spännande

Nej nu ska jag snart börja gå och hämta Ella på Dagis. Varför går du Jennie?    -JO David som tycker det är en sport att sälja min bil och se hur besviken jag blir varje gång :P har nu sålt bilen Igen efter bara 4 månader denna gången. suck suck.

Men vi har faktiskt en plan denna gången :) Då vi alltid tjänar pengar på våra bilaffärer, så ska vi nu köpa en bil och en båt. Antingen en ryds camping med lite sovplatser eller en styrpulpet som man kan åka vattenskidor och ring bakom. Vi får se vad det blir. ska ringa om båtplats och sådant nu efter lunch.

När jag kommer hem från barca så kanske det står en ny bil på uppfarten och en båt ligger och guppar i hamnen :) underbart.....

tänkt så mysiga stunder vi kan ha i ån med båten. Åka och fiska och fika i en liten vik någon stans. ja man kan ju till och med åka upp till kristianstad och ta en fika. ha ha.

gud vilket långt inlägg. ja man får ju passa på när Vidar sover. PUSS OCH KRAM

blödig!!!

Herregud.....David sover borta i natt och jag sitter här och tittar på Grey´s Anatomy. Vilket jäkla avsnitt. En liten flicka typ 4 år DÖR i armarna på sin pappa samtidigt som han gråter och berättar att dom ska åka till mexico och se vita stränder och blå himmel....

gissa om JAG GRÅTER!! O jo som en liten barnrumpa. Men gud vad man förändras när man får barn. allt som handlar om barn gör mig så berörd. Usch fy, fy, fy jag kände verkligen hans sorg. tur att inte David är hemma han hade inte slutat mobba mig när jag sitter här och storgråter.

Nej nu i pausen ska jag upp och pussa på Mina friska småungar som ligger där uppe och sover i sina trygga sängar.

JAG ÄR SÅ LYCKLIG SOM HAR SÅ FINA OCH FRISKA BARN.

underbart mysig helg

I fredags så fick vi besök från malmö. Vi satt hela kvällen ute i uterummet och åt gott och drack gott. killarna drog sedan vidare in till kristianstad medans jag gick och lade mig. En perfekt kväll. På lördagen så började dagen kl 6:00 då Vidar vaknade och var som en liten solstråle. Efter en halvtimmes försök till att få honom att somna igen så gav jag upp och gick ner och gjorde frukost till mig, Vidar och Ella. David som hade lite extra ont i huvudet fick sovmorgon....eller ja sovdag då jag och barnen begav oss hemmifrån kl 10. Då tog vi bilen in till stan där vi mötte upp Pernilla och Anna-
Maria. Vi fikade en lång stund och det var så kul att träffa dom igen. Det var ju så länge sedan. Vi gick i gymnasiet ihop och vi hade det så otroligt kul där. Saknar den tiden ibland. Alla vänner som man var så tajt med. Men idag hälsar man knappt på varandra på stan. otroligt synd. BÄTTRING

När cafét stängde kl 13 så åkte jag och barnen vidare till tivoliparken. Där lekte vi på lekplatsen medans vi väntade på att Angeli med sonen Melvin och Tina med sonen Alex skulle komma. Vi skulle mötas där eftersom det vankades konsert med bolibompa favoriten anki och pytte. Sådär intresserade var barnen. 2 åringarna tyckte det var roligare att fika i gräset och att springa runt alla filtar som låg som ett gigantiskt lapptäcke framför den lilla scenen. Efter konserten var vi tvungna att röra på oss lite så barnen kunde sträcka på benen, ankorna stod näst på tur att få besök. Vi stannade en långstund framför påfågeln som stoltserade med sina vackra fjädrar. Därefter blev det mer lekplats, sedan glass på uteserveringen vid lekplatsen. När vi tillslut var på väg till bilen. så möter vi en hästkortege. det var p3 artilleriet som red omkring med häst och vagn.

Vi kom tillslut hem kl 18 och båda barnen sov en halvtimme senare. ha ha de var helt slut och det var även jag. kvällen tillbringade jag i soffan med gott samvete.

jag hade tyvär inte med mig kameran denna gången :S

hoppas er helg var lika trevlig som våran.

Framsteg

Vidar gör framsteg varje dag. Nu sitter den lilla sötnosen helt själv och han så sent som igår så har han börjat åla sig. Japp nu är friden slut. Han kämpar sig verkligen fram men han har varit uppe i krypställning idag så det tar säkert inte lång tid innan han börjar krypa efter Ella.

Jag tog en jätte fin bild på Vidar när vi myste i trädgården här om dagen. Titta och njut :P

kanelbulle

Igår var jag sjukt effektiv. Jag började med att dammsuga och svabba alla golven i huset. Och ja huset har aldrig känts större. Man inser inte hur stort 280 kvm är förrän man dammsugat! När jag var klar med det fick Ella hjälpa mig med att putsa speglarna. Ella tycker dock att det är roligare att spruta medlet på speglarna än i själva verket putsa dem. Men jag tror att det är viktigt att låta barnen involveras i hushålls sysslor (trots att det blir lite stökigt och kanske inte så jätte rent alla gånger) När detta var gjort så gick jag Vidar och Ella till kvantum och handlade så vi kunde baka. Ella älskar att baka, helst något som innebär kavling, så kanelbullar blev perfekt. Snabbt, lätt och sjukt gott.

Ella tyckte det var jätte kul. Vidar hade inte så stor behållning av det men han är nöjd bara han får titta på. Han har inte så höga krav, ha ha.

Jag gjorde något som jag inte gjort innan. Kände mig som en riktig bagare, jag gjorde hör och häpna inte bara vanliga kanelbullar utan snurror. Japp.....Jag = sjukt nöjd!