Vattenkoppor

Nu kämpar vi med barn nummer två som har vattenkoppor. Visst det är jätte bra att dom har det nnu när dom är små med det är svårt att tänka så när vi nu inser att Vidar fått en arg dos dvs att han har koppor i öronen, näsan, ögonen, och massa massa på hela kroppen. Så synd om honom ! jag saknar min glada lilla unge som busar och springer runt. Nu är ingenting roligt och han äter nästan ingenting. Men vi kämpar och om en vecka är det över :). Vi längtar!!

Annars så har det hänt mycket mysigt, jag ska njuta av lite chips och TV kväll när David nu är på kvällsmöte i Malmö.

Här kommer lite bilder från de senaste veckorna.



promenad i ösregn



Ella med vattkoppor



när man är sjuk får man älsklingrätten :) americanska pannkakor



fika på stranden i Höllviken



Bus bland badhytter



Vidars tur med Vattkoppor


Over and out,

Våren är här!

Åh så härligt det är att äntligen kunna utforska utgivningarna runt omkring oss. Måste bara berätta att vi här om dagen när det var så där härligt soligt och jätte varmt och vindstilla så åkte jag och barnen till stranden, Vi hade med oss mellanmål och fika och spadar och hinkar och allt bra mankan tänka sig! Vi hade det såå mysigt, vi hittade en liten avskild plats där det var helt lä och där busade barnen, byggde sandslott, bråkade så klart lite :) och jag låg och solade och njöt av att mina barn nu är så stora att man kan koppla av och de sköter sig själva. MYSIGT. 

Andra saker som har hänt är ju givetvis att jag har fått jobb! Äntligen som jag har kämpat, men nu äntligen ringde en arbetsgivare och efter vårt möte så erbjöd de mig jobbet direkt och tyckte att jag passade perfekt :) Så nu i framtiden hittar ni mig på Red&green på Kastrup :). Blir till att plugga på danska och lära mig vad halvfjers betyder :P. Skoj skoj och spännande tider som väntar, jag börjar redan om ca två veckor och jag måste därför fixa danskt personummer och skatkort i veckan. 

Annars så är det Vattkoppor i familjen och Ellas har precis försvunnit och Vidars bryter väl ut om några dagar misstänker vi. 

Ha det super så länge så uppdaterar jag väl snart igen :) 

Påsk

Ja ha då var det skärtorsdag. Huset är pyntat och äggen målades idag. Jag överaskade barnen med att ha dukat upp ett helt påskpysselbord när de kom hem från dagis. VI satt igång direkt att måla ägg, tillverka ett fågelbo där äggen nu ligger, samt att pynta i påskblommorna. Härligt att Ella nu börjar bli så stor att hon faktiskt tycker det är roligt att pyssla.

Nu har barnen precis ätit middag och vi väntar nu in klockan som ska bli sex. Då går vi alltid upp och badar (barnen alltså). Efter ca en kvarts busande i badkaret börjar vi borsta tänder, sätta på pyjamaser, bädda upp sängar, läsa böcker, sjunga och mysa. för att kl 18:30 lägga dem i sina sängar. 

Just idag kommer även Victor och Tessan från Stockholm och vi hoppas barnen sover gott vid tidpunkten då vi ska avnjuta vår middag :) I kväll bjuder vi på rödbetscarpaccio med chevré. vi fortsätter sedan med en helstekt oxfilé med ugnsrostade grönsaker och potatis. om vi orkar ska jag göra en äppelkaka men jag tror vi hoppar det i kväll vi har ju som alla andra nu vid påsk massor med godis i skåpen :)

I morgon ska vi utforska näset och söderslätt. På lördag ska vi åka till Åhus och fira resten av påsken med släkten. 

HÄRLIGA DAGAR ....... GLAD PÅSK   

RSS 2.0