Busungar

Ja nu talar jag inte om mina egna busungar utan om de j*vla skit ungarna som springer och terrar oss med tjuvringningar och ägg kastning på vårt hus.

Allt började för en vecka sedan då vi efter ca 10 månader varit förskonade från tjuvknackningar osv. Jo i onsdags var det dags igen. Ella låg och sov och vi satt och gjorde i stort sett ingenting då det knackar på rutan och 5 ja 5 tonåringar springer iväg och skrattar. Jag öppnar dörren och skriker typ .....vad omogna ni är väx upp för f*n.. efter detta så ser vi dom springa runt utanför huset och planera något igen efter nästa tjuvringning fick David nog och sprang efter dom. I hopp om att det skulle lugna ner sig har det bara blivit värre och värre. De sprang i vår trädgård, de samlade stenar för att kasta på vårt hus och de betedde sig allmänt hotfullt mot oss. De satt tillexempel utanför vårt hus och gjorde tecken mot mig och tittade in genom våra fönster. Eftersom David vid denna tiden hade åkt in till stan för att se på film med en vän så kännde jag mig väldigt utsatt. Polisen kom och det blev en anmälan. Varje kväll sen detta hände har det tjuvringt och till och med ett ägg har fått dekorera mina fina nyputsade fönster. AHHHH så störigt LÅT OSS VA SATANS UNGAR.

Nu såg vi i tidningen att det tydligen är fler än vi som blivit utsatta av detta trötta gäng.... och igår såg vi att polisen körde förbi vårt hus, så förhoppningsvis får vi vara för oss själva nu..... tänkte bara skriva av mig lite. Vi har fått lägga ner all vår fritid till detta och vi har betydligt bättre saker att ägna oss åt än att prata med föräldrar till trötta ungdomar.... ha ha det finns både positiva och negativa saker med att bo centralt. 

Kommer kanske ha mer förståelse för ungdomat när mina egna barn kommit upp i de åldrarna men just nu är ungdomsgäng de mest hatade på min lista iaf.    

Kommentarer
Postat av: Pernilla :)

Men stackars er!

Usch vad tråkigt.. Vilka Idioter!

Jag kommer hem snart gumman! Måste ses då :)



Puss&Krram

2008-12-12 @ 11:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0