änglar finns dom?

1.....2........3......räknade jag tyst för mig själv. När jag räknat till 4 bestämde jag mig för att göra det.... Jag blundade hårt och satte mig ner för att sedan lägga mig på rygg. Jag öppnade ögonen och såg de mörka snöfyllda molnen ovanför mig. På avstånd hörde jag en hund skälla och det kom någon mot mig, jag hörde hur det knastrade i snön. Ett litet huvud böjde sig över mig och utbrast. -Maaammmmmaaaa é deeee??!! Ella tittade på mig med stora ögon och pekade upp mot vårt fågelbord. - Det är där fåglarna äter mat nu när deras mat är gömd under snön. Ella tittade på fågelbordet och gick vidare. hon var nöjd med svaret. Jag sträckte ut armarna rakt ut och drog dom sakta upp och ner. UNDERBART, jag gjorde samma rörelser med benen. NU kännde jag hur kallt det igentligen var att ligga där i tre decimeter djup snö med endast jeans och en semilång jacka på mig. Jag blundade en gång till och tänkte mig tillbaka i tiden då jag var 10 år och låg på exakt samma sätt i trädgården hos mina föräldrar. Känslan var densamma. Jag slog upp ögonen igen. Vidar har vaknat. jag reser mig upp och tittar ner på platsen jag precis legat på. En SNÖÄNGEL. det var nog säkert 15 år sedan jag gjorde en snöängel sist. samma kännsla nu som då. UNDERBART att få färdas tillbaka till sin barndom, jag tittade bort mot Ella som "målade" äppelträdet med snö.....Kunde känna hennes glädje att få leka ute i snön. Vidar låg och jollrade i vagnen efter att ha sovit sin förmiddags tupplur...

Jag älskar mina barn 


feber

Usch nu har Ella haft jätte hög feber i tre dygn... i samband med febern har hon även hosta och dålig mage. stackaren hon är inte den glada lilla bus ella som hon brukar att vara.

40,5 hade hon i måndags kväll....och detta är inte alls bra eftersom hennes kropp kämpar så mycket med febern så är det stor risk att hon kunde få feberkramp och dåblir det riktigt akut. Eftersom min kära mor har kontakter på sjukhuset så ringde jag henne och frågade lite om hur hög feber en liten flicka gentligen får ha. innan det blir farligt.. och svaret var att det är ganska farligt att ha över 40 grader ovh vid 41 grader så kan inre organ ta skada....Mamma hjälpte oss med att åka till sjukhuset och barnakuten för att prata med en barnläkare. De sa att vi MÅSTE få i henne vätska och helst saft med socker i så hon får lite energi och glass för att kyla ner henne innifrån. men vi fick även ett febernedsättande medel som hette bufrén som man skulle blanda med alvedonen och detta fick tillslut ner Ellas feber till under 38. så hon kunde sova gott på natten.

Hon hade feber hela dagen igår men endå ganska pigg och kunde vara vaken och pyssla lite. Det har även blivit ett och annat pippi långstrump avsnitt.

Idag när vi ätit frukost *läs ett bett på en macke med smör för ellas del* satt Ella och kollade på bolibompa framför Tv.n här nere och jag satt bredvid och ammade Vidar. när Vidar hade ätit klart så tittar jag på Ella och då sitter hon upp och sover. det såg så rofyllt ut. nu sover både Ella och Vidar och david har precis åkt till Paris med jobbet.

hoppas att Ella mår bättre snart för vi har lovat henne att vi ska åka till badhuset så fort hon blir frisk...

föresten glömde skriva att barnläkaren på sjukhuset trodde Ella hade influensan 'ush' hoppas att vi andra inte blir smittade. HUR tar man igentligen hand om två barn och ett helt hus när man har influensa och är döds sjuk!? ja fy hoppas att mina superkfater som mamma är starkare än influensa bakterier :)


kram kram

alla hjärtans dag

dagen spenderades först med våra två små älsklingar. Vi åkte till pulkabacken på vattentornsområdet och åkte med Ella, Vidar fick sitta och titta på i sin bilbarnstol :) Ella tyckte att det var jätte kul men roligast tyckte hon det var när mamma och pappa åkte på en pulka. Även jag åkte pulka kan ni tänka er. Tyckte det var JÄTTE läskigt. men jag gjorde det :) med hjärtat i halsgropen. När vi var röda om näsorna så tog vi oss hem till Ellas mormor och morfar som skulle passa Vidar och Ella undertiden som jag och David skulle fira resten av dagen på tu man hand. 

För en gångs skull skulle jag överaska David. Vi började resan mot hälsa och helhet i kristianstad där vi betalade inträde till deras spa-avdelning. Där badade vi i deras japanska kurbad, jag vågade mig ner i en tunna där det fanns iskallt vatten. Där soppade jag mig för att sedan i panik ta mig ner i det japanska kurbadet och dess 40 gradiga vatten :) Väldigt uppfriskande. Vi passade även på att bada i en utomhus jacuzzi. jätte skönt att sitta utomhus i varmt vatten och bubbla med sin älskling :) 

när vi var klara på hälsa och helhet så tog vi oss till kippers källare där jag bokat bord till oss..... super mysigt var det och det var verkligen länge sedan vi satt ner på en restaurang utan några barn. vi njöt 

Vi åkte till Ella och Vidar vid nio tiden och de hade haft det jätte bra hemma hos mormor och morfar. 

(Vidar vaknade nu, så jag hinner inte läsa igenom och rätta slarv fel så ursäkta eventuella stavfel...)   


bilder

Vidar på babysim.....visar dock endast denna bild så de andra bilderna förstörs utav en stor ful klump dvs JAG ha ha ha återkommer när alla bebis kilon är borta och jag är brun och fin i sommar :P



Vidar flyter som en kork i vattnet :) den lilla tjockisen.




Ella är ute i trädgården och bygger snögubbe med pappa




det färdiga resultatet



jag avslutar med en ursöt bil på Vidar *puss* vad söt han är

snö bus

Igår när vi vaknade på morgonen var det ett riktigt vinterlandskap ute...ÄNTLIGEN kom den riktiga snön. ja inte bara ett tunnt lager på marken utan ca 2 decimeter och mer har det kommit idag.. tjoho nu kan vi få busa med vår snöängel där ute. David och Ella fick ett ryck precis när det började skymma men en snögubbe och några snöänglar blev det. jag laddar upp lite bilder här nere så ni får se dem in action :)

annat som händer här hemma förutom snöbus, är att vi har tagit tag i att måla dörrfoder och fönster vita på ovanvåningen. Ja vi tänkte att vi börjar där uppe sen får vi sakta men säkert ta oss neråt. Fönstren som går att öppna får vi vänta med tills i vår när vi kan ha dem öppna. men de fönstren mot balkongen som inte går att öppna dem har vi målat och det blev såååååå stor skillnad. jag har tagit lite bilder så ni får se hur det ser ut.

Vi ska även skicka iväg våra dörrar och köksluckor till lackning. så vi får leva utan luckor och dörrar i TVÅ veckor.. fy ja ja men det blir ju fint efteråt. vi får väl hänga upp lite skynken till toaletten ha ha NO MORE PRIVACY HA HA HA

nej nu ska jag roa Vidar han ligger här och blir mer och mer otålig och jag hålle rpå att bli galen av att höra samma samma melodi på Ellas pratande nallepuh *suck för spelande leksaker* ha ha tack mormor!!!!!!!!

kramar

familjefoto minus en

NU har jag äntligen tagit tag i mig själv. jag åkte med barnen och tog foto för kristianstadbladet. Och idag kom fotot i tidningen men även på deras hemsida.

länken dit är http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/section?Category=FAMILJ&Profile=1041&template=hejvarlden

det är bara till att scrolla ner så ser ni efter ett tag en lite överdrivet glad Jennie, en neutral Ella och en Vidar soms er ut att vilja mörda fotografen ha ha ha ha

David var tvungen att jobba så han missade fotograferingen tyvärr.

kram kram

helgen i malmö

imorgon ska jag, Vidar och Ella åka TÅG till malmö. vi ska möta upp David där som ska jobba där under dagen. Vi ska sedan spendera hela helgen i malmö tilsammans med ett par vänner osm har en son i samma ålder som Ella. Ella och M har så kul tilsammans hoppas att de förblir vänner även när de blir äldre. Dom är så söta tilsammans de springer omkring och kramas och bråkar om varndras leksaker :) ha ha båda är i MIN MIN MIN åldern.

På agendan  finns...

1. något lekland
2. någon utomhus lekplats
3. museum
4. middagar kanske på lemon grass
5. IKEA
6. flanering på stan
7. trevliga samtal och goda skratt

smakisar

Nu när Vidar börjar närma sig 4 månader så har jag tjuvstartat med smakportioner... jag kunde helt enkelt inte vänta längre. Jag började med potatismos gjord på potatis och bröstmjölk....*mums*(läs piiiiiiiii). Men Vidar tyckte denna nya upplevelse var helt okej. han mumsade på och åt upp en hel "iskub" med potatismos. i  går åt han lika mycket så idag testade jag om man kunde ge honom två stycken.. och ja då även denna dubbla portion föll Vidar i smaken. ha ha fick pumpa ut idag eftersom han blev så mätt på maten han fick vid 12. SKÖNT jag ser ett slut i ammningstunneln :P

idag gjorde jag även en sats med palsternacka och morot. ska bli kul att se hur han reagerar på de nya smakerna :) men det verkar ju lovande.

Ella tycker det är jätte kul att Vidar börjat äta och dricka från flaska hon står storögd bredvid babysittern och skrattar när jag matar honom. Hon fick tilloch med mata honom med en sked idag...OJ OJ OJ vad kul hon tyckte det var... ja det är inte alla tvååringar som har en levande docka :P till ellas stora lycka. tja tills han kommer in på hennes rum när hon har kompisar :P ha ha ha


vinter!

Idag kom den första snön. Vid tre tiden var det ca en centimeter så då begav vi oss iväg för pulka åkning. Ella tyckte det var si sådär. roligast var det när mamma och pappa åkte på en väldigt liten pulka. ha ha jag tyckte nog det var roligare än vad Ella tyckte ha ha .

Det var på tiden att Ella fick åka lite pulka.

nej jag har ingen ork att skriva mer. har tappat inspirationen.... men men den kommer vl tillbaka....


Kramar

RSS 2.0