smakisar

Nu när Vidar börjar närma sig 4 månader så har jag tjuvstartat med smakportioner... jag kunde helt enkelt inte vänta längre. Jag började med potatismos gjord på potatis och bröstmjölk....*mums*(läs piiiiiiiii). Men Vidar tyckte denna nya upplevelse var helt okej. han mumsade på och åt upp en hel "iskub" med potatismos. i  går åt han lika mycket så idag testade jag om man kunde ge honom två stycken.. och ja då även denna dubbla portion föll Vidar i smaken. ha ha fick pumpa ut idag eftersom han blev så mätt på maten han fick vid 12. SKÖNT jag ser ett slut i ammningstunneln :P

idag gjorde jag även en sats med palsternacka och morot. ska bli kul att se hur han reagerar på de nya smakerna :) men det verkar ju lovande.

Ella tycker det är jätte kul att Vidar börjat äta och dricka från flaska hon står storögd bredvid babysittern och skrattar när jag matar honom. Hon fick tilloch med mata honom med en sked idag...OJ OJ OJ vad kul hon tyckte det var... ja det är inte alla tvååringar som har en levande docka :P till ellas stora lycka. tja tills han kommer in på hennes rum när hon har kompisar :P ha ha ha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0