jordbävning!!

Jag trodde att jag hade blivit sjuk och att jag var snurrig men Hela sängen skakade. Det började lite svagt men det blev starkare och starkar och tillslut blev jag jätte rädd trodde att en lastbil eller något körde in i huset. I samband med skakandet var det ett obehagligt muller, man kan inte riktigt förklara ljudet men det var dovt och mullrande. Men det klirrade på nedervåningen och det knakade väldigt i husets fogar som när det är en riktigt sjuk storm.
direkt efteråt sprang jag upp ur sängen och tittade ut......JO världen fanns kvar. allt såg ut som vanligt grannarnas lampor var tända och alt var lungt. jag förväntade mig världsta kaoset. men icke ett läskigt lugn fanns där ute.

Jag slängde mig på telefonen och ringde David som befann sig i Kalmar. Jgg säger David det var en jordbävning hela huset knakade och skakade.....jag fick till svar NÄÄÄÄÄÄÄ du är ju knäppt du har drömt..

Men det var faktiskt så att man kände sig lite knäpp så jag ringde mina föräldrar som oxå bor i Åhus. De var oxå vakna och fundersamma men att det var en jordbävning var vi rörande överens om.


Ja det var en spännande morgon.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Tack för tipsen, jag ska börja gå på öppna förskolan när de öppnar igen efter jul då. Roligt att träffa andra i samma sits som en själv ju, vi har bara bott i Åhus i 2½månad så känner ingen här än. Kram

2008-12-18 @ 17:52:05
URL: http://sake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0