Lucia

Vi stod där och väntade framför scenen ute i kylan. det hade dock slutat regna och lite lite snö låg kvar på dagisgården.  Stämningen var på topp. Jag hade precis bara 5 minuter innan lämnat av Ella till sina fröknar hon var så otroligt söt i sin lucia klänning. NATTEN GÅR TUNGA.... hör vi bakom dagis knuten och där kom dom, det utan tvekan sötaste lucia tåget jag någonsin sett. Barnen på småbarnsavdelningen kom två och två med en fröken imellan sig och som nummer två i lucia tåget kom min ELLA. hur söt som helst. Det var inte lätt att hålla tillbaka tårarna och jag måste erkänna att minst en tår rann ner från kinden på en stolt mamma. Jag trodde att Ella skulle springa raka vägen till oss och inte vilja stå framme på scenen. Men gud vad fel jag hade. Hon bara älskade att stå på scen. Hon mimade och sjöng till alla låtarna. 

Min älskade Ella jag älskar henne över allt.
 
roligast på luciafirandet var absolut

1. En tomtenisse som går framför scenen vänder sig om och ropar MAMMA JAG SKA BARA KISSA... (ett rungande skratt hörs från alla mammor och pappor i publiken) 

2. En liten flicka som går på Ellas avdelning var så tjockt påpälsad av overall med lucialinne över att hon inte kunde sitta på scenen utan rammlade baklänges hela tiden och låg där som en skalbagge utan att kunna resa sig upp igen. fröken fick under hela showen springa fram och tillbaka för att hjälpa flickan sätta sig upp igen

3. Ella startade ett bus genom att börja sparka med benen mot scenens underkant så det lät pang pang pang. detta fick fort fäste hos de andra små deltagarna så ca 14 små fötter utrustade med hårda stövlar skapade en stark orkester. Vilket inte uppskattades av dagispersonalen som snabbt fick springa fram för att stoppa det ovälkommna oljudet :)






Kommentarer
Postat av: Kirsten

Så söt lilla Ella är och så lik Caroline hon är på bilden. De små barnen gillar redan att uppträda. Vi var på ett liknande luciafirande på Theos dagis. Hans föräldrar förutsatte att han skulle vara tomte men det vägrade han och ville absolut vara tärna. En mycket söt sådan var han, men jag tror det är enda gången han vill vara det. Vi önskar er en riktigt god jul och gott nytt år.

Julkram från Kirsten

2008-12-14 @ 22:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0