dålig

jag harvarit dålig på att uppdatera här på sista tiden. Beror delvis på att jag har haft enmycket späckad vecka med en massa måsten. tandläkare, barnmorska, BVC osv osv.

saker som hänt

1. min storasyster Caroline har varit på ett efterlängtat besök. Känns som att man blir barn på nytt när alla syskonen är samlade och man är hemma hos mamma och pappa. Mysigt att längta sig tillbaka til sin barndom när allt gick ut på att busa och leka med syskonen, till skillnad mot idag med en vardag full med ansvar och sysslor. 

2. Besök på BVC. Viadr växer så det knakar. han är nu 58 cm lång och väger 5,4 kilo. min lilla kille är nästan dubbelt så stor som när han föddes. oj oj oj med två barn går tiden tredubbelt så fort.

3. Tandläkare: ush och fy jag har gått hela livet med att inte ha haft ett enda hål och nu tycker dom att min visdomstand är lite mystisk. på röntgen ser dom ett hål eller vad domkallar en skugga. Men utanpå ser man inget hål och det går däför inte att laga. Som tur är så sitter detta mystiska i en visdomstand, så nu ska jag åka in till sjukhuset för att få en riktig röntgen för att se hur rötterna sitter för vi ska antagligen dra ut skiten. AHHHHH så vidrigt. har dragit ut två tänder innan som en förberedelse inför tandställning. Det var ingen trevlig upplevelse. Nej ska inte älta detta den dagen den paniken. Kan man föda två barn med lustgas kan man väl dra ut en skit tand oxå som förövrigt verkar åta upp sig själv innifrån. freaky

4. Jag och David har inhandlat ett spotlight system för utomhusbruk. detta ska installeras under vårt fina åppelträd som ser ut som ett gigantiskt bonsai träd. Blir jätte fint. Vi har i kväll varit ute och ritkat in dem. imorgon ska vi gräva ner sladden och fixa i trädgården. kommer bli toppen. 

5. mamsen har fyllt 52. Detta firade vi med en jätte trevlig födelsedags middag hemma på snipvägen. Mamma fick en digital systemkamera av pappa. Mamma skrek ut YEEESSSSSS....detta snappades upp av Ella som tyckte denna reaktion var väldigt spännande. resten av kvällen ropade även denna lilla två åring EEESSSSS och gjorde samma seger gest som mamma gjorde när hon öppnade paketet. super duper gulligt. ha ha ha 

...........

jag återkommer i veckan med uppdateringar.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0