Mamma, Pappa och två barn

Nu känns det verkligen osm att man är en familj. Vi är ju 4 st :) visst det tar lite längre tid att ta sig från punkt A till B men man har lite mysigare och lite roligare på vägen. Nu när jag och Vidar är hemma från BB och den nya vardagen ska ta form så är det verkligen som att manär nybörjare igen. Det tar nog ett tag innan man hittar tillbaka till gammla rutiner och såklart skapar nya.

Något som jag tampas med nu är kännslan av att "tappa" Ella lite. innan har hon varit bara min. Vardagarna har gått ut på att roa varandra och helt och hållet ängna sin tid åt Ella. Men nu är där en till som behöver min uppmärksamhet, så det är inte utan en kluven kännsla som man nu får lämna över mer ansvar åt Pappa David som har varit helt underbar i övergången. David har alltid funnits tillhands innan men det finns saker som lixom varit min och Ellas tid. Som nu har blivit Ellas och pappas tid. Som tex nattningen av Ella. Det har verkligen varit vår mys stund men eftersom jag varit borta några dagar och nu måste amma och ta hand om Vidar så har detta mysiga landat på pappa. (jag = avis).. Men visst det är säkert bara nu i början som man känner sig lite vemodig inför uppgiften att ta hand om två små guldklimpar och att dela sin uppmärksamhet mellan barnen utan att någon känner sig utanför. 

Ja ja kanske är det hormonerna som spökar brukar ju vara så efter några dagar :) ha ha ha 

Här kommer lite bilder från första tiden med Vidar.

     











Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åhh va mysigt det ser ut vännen!! Han är verkligen jätte söt.. det har ni gjort bra! =) Kan tänka mig att man blir lite kluven, men det löser sig nog till det bästa!! Ta hand om er vännen!! KRAMAR i MASSOR

2008-10-13 @ 11:15:28
Postat av: mia

Hej. välkommna hem. Så söt och underbar han är. Stort grattis. Jag kan tänka mig hur du känner. Det är svårt att få tiden att räcka till båda. Men om du bara involverar Ella i det mesta och låter henne få vara med och ta hand om Vidar ska det nog gå bra. Ser fram emot att träffa er och den lille. Kramar Mia

2008-10-15 @ 10:54:45
URL: http://miasnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0