Dop

NU har Vidar officiellt blivit Carl Vidar Lang. Jag vet att det igentligen är en annan instans som fastställer namnet men det känns ändå som att dopet är det som slutgiltiga bestämmandet. Så vår lille prins heter nu Carl Vidar Lang. Låter mäktigt tycker jag.... han kommer nog gå långt vår lille knatte.

Hur gick dopet då??.....tja var ska jag börja. Allt gick jätte bra ända fram tills det att vi kom fram till dopfunten. Då bestämmde Vidar sig att han absolut inte ville vara där framme och att han plötsligt fick akut hungersnöd. Detta resulterade i ett väldigt argt och ledset barn. Har aldrig hört ett barn så förtvivlat. Hans underläpp darrade han skrek och det rann tårar längst hans kind. FY så hemskt det var att stå där framme och veta att jag inte kunde springa i väg med honom och ge han den tröst som han vill ha. Jag kommer i stort sätt inte ihåg någonting från dopet för jag var så stressad av att Vidar skrek och stackars prästen var det nog ingen som hörde. ja ush det var så synd för dopet hade alla förutsättningar till att bli jätte vackert eftersom Vidar var det enda barn som döptes igår och det är jätte ovanligt i Åhus kyrka eftersom det är en så stor kyrka. Men nu stod man där och bara önskade sig därifrån. Stackaren var aldeles svettig i sin panna från allt skrikande....fy 

Hur som helst nu är han döpt i alla fall, Han är nog inte det första barn som skriker sig igenom hela dopakten och säkert inte den sista men det enda man känner är............Kan man inte få en chans till kan vi inte göra om allt med en snäll glad VIdar framme vid dopskålen så man kan få känna den där stolta rörda mamma känslan i magen............*suck*

Ja ja nu ska jag sluta älta Vidar skiter nog i vilket :) VI hade i alla fall hur trevligt som helst på dopfikat hemma hos oss efter dopet. Hela släkten var samlad och det är alltid kul. Jag är väldigt fäst vid min släkt vi har alltid så trevligt när vi träffas. Jag vet att många fasar inför att träffa sina släktingar men det gör verkligen inte jag. Tycker nästan att vi träffas aldeles för sällan. Vi får bli bättre på att bjuda hit dom, det dumma är bara att vi är så många ha ha ha.

Nej oj vilket långt inlägg detta blev, måste upp och bädda och sen gå ut och gå en runda med Vidar, lägger in lite bilder från dopet senare idag.

XOXOXO

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det var världens finaste dop trots att Vidar skrek som en tucken gris :) Älskar er alla massor

2009-01-12 @ 20:46:32
URL: http://caroline.nordstrom.blogg.se/
Postat av: mormor

Ha ha jag är fortfarande hörselskadad, han kommer nog att vinna hela IDOL en gång i tiden med den röstresursen, eller blir han en ny operadiva.. relax jennie det var ett underbart dop, och som Kirsten sa "vem kommer ihåg en unge som sover igenom hela sitt dop" Vidar... ja just det var han som skrek så det hördes till stan eller mer :)Han har redan satt sitt minne hos alla, och det ska han få höra på studenten.. I love him ,min prins och sen log han ju hela festen.Jag tror ni som föräldrar blev mest stressade.. vi andra tyckte faktiskt det var lite småkul.kram mamma/mormor

2009-01-12 @ 23:37:42
Postat av: Kirsten

Tack för senast! Det var ett jättefint dop trots att Vidar inte verkade tycka så. Vi alla som var där kommer hur som helst aldrig att glömma hur det var när Vidar döptes. Lilla Ella var fantastiskt duktig hela tiden och bar sig verkligen inte åt som en svartsjuk storasyster, vilket hade varit lätt hänt. Ni har verkligen lyckats med att undvika den situationen. Jättefint ordnat var det också efteråt - och gott! Och vilket trevligt hus ni har!

Kram Kirsten

2009-01-13 @ 13:53:14
Postat av: Kirsten

Tack för senast!

Så trevligt allt var ordnat på Vidars dop. Det var bara Vidar själv som hade en lite annorlunda åsikt. Han själv glömmer det, men alla vi andra kommer aldrig att glömma hans dop.

Så duktiga ni är på att ordna allt, jättegod dopfika, och så fint hus ni har.

Kram Kirsten

2009-01-13 @ 17:23:43
Postat av: Kirsten

Ja, nu är det jag igen...

När jag skrev det första inlägget gick det inte igenom. När jag sedan skrev igen så gick bägge fram på samma gång. (Det är alltså inte Alzheimers sjukdom)

Kirsten

2009-01-13 @ 17:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0