mysig fredag

Idag var jag och handlade på maxi själv med BÅDA barnen. Nej jag ska inte klaga de var jätte duktiga inne i affären förutom Ella som ÄLSKAR frukt och eftersom hon anser att godis är Piiiii ( detta säger hon samtidigt som hon rynkar sin lilla näsa och pekar äcklat på godis hyllorna ...min sötnos) så sker våra fajter vid just fruktavdelningen. Men som tur är så ger ICA alla barnen bananer så detta stillade Ellas fruktsug ett tag i alla fall. :)

När jag hade lämnat av varorna i bilen och lämnat av vagnen inne på maixi igen så bar jag vdar och höll Ella i handen. Ja tills Ella bestämmde sig för att BUSA hon släppte min hand och oförmögen att rusa efter pga Lille vidar som sov på min axel så blev det är katt och råtta lek bakom en stor tidninghylla samtidigt som alla som stod i kö till förbutiken skattade och tittade på oss. Ella som skrek av skratt av att mamma inte kunde fånga henne charmade alla på maxi och INGEN hjälpte mig att få fast på den rymmande busungen. Tillslut fick jag tag på hennes huva efter ett löp med en skuttande vidar på min axel. Då slänger hon sig på marken och kryper som en hund mot utgången skrattandes såklart. Jag inte lika glad men det gick ju inte att hålla sig för skratt till och med en sönderstressad mamma kunde se det roliga i situationen. Hon reste sig till slut när jag sa det magiska ordet......Ella res dig upp nu vi ska ju åka till MORFAR och äta....

PUST.....

Kvällen har i alla fall varit super mysig, vi har eldat i spisen, ätit sagoligt god fisksoppa och Vi har sutiit hela familjen soffan och bara pratat......Jag älskar min lilla familj. 

tog ett par fina bilder (sjukt stolt) lägger upp dom här





 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni har det så mysigt i ert lilla hus, och er lilla familj är så gooo, hur ska jag klara mig en hel vecka i Kina, vilka mysiga kramar jag fick av Ella idag, hade jag vetat hur mysigt det är med barnbarn, hade jag hoppat över barnen ;)skojar bara ni var lika mysiga och BUSIGA.. tänk när ni trampade ner allt i ett skyltfönster, då skrattade också alla men inte jag-Kram mamma/mormor

2009-01-17 @ 17:18:35
Postat av: Caroline

Hej sis! Älskar o läsa om din vardag!!! Du är så duktig som tar hand om två barn o får det att funka....jag är stolt över digg...så stolt som bara en storasyster kan vara :) PUSS

2009-01-18 @ 00:05:51
URL: http://caroline.nordstrom.blogg.se/
Postat av: Mia

hej söta, såg er bild i tidningen. så fina. Nu har jag flyttat in i huset, kom gärna och hälsa på nån dag. Hade blivit galen på folket som stod och glodde och skrattade åt er på Maxi. Särskilt om dom hade sett att du hade en bebis bärande. Jag har själv varit med om att Nero har bråkats på Maxi och folk står bara och skrattar och tycker det är superkul,,,men men,,barn är som dom är. Hoppas allt är super med er och att Ella snart blir frisk. Många kramar

2009-02-19 @ 10:19:45
URL: http://miasnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0