Ont i magen

Usch idag vid kvällsmaten så helt plötsligt från ingenstans blir Ella jätte ledsen och hon börjar säga att hon har ont i magen. Stackars liten hon var helt stenhård på magen och ville inte att vi skulle röra henne. Hon var super ledsen stackaren. Hon fick alvedon och vi försökte få i henne välling men hon ville inte ha......Herregud då måste hon verkligen ha ont i magen för hon älskar sin välling. Usch nu sover hon i alla fall och här sitter jag som på nålar för när som helst kan hon vakna och vara jätte ledsen. jag har förberett en vetekudde i micron, alvedon, välling och pippi långstrump i dvd:n så jag är rustad för en stökig natt. hoppas bara hon slipper ha ont.
 
Lille Vidar sover gott han med. Han har lite nya rutiner.. han somnar supergott vid 20 tiden och sover sedan hela natten med 2 ammningar men den lille terroristen vaknar kl 5 och tycker att det är dags att gå upp. han brukar sedan somna om vid halv 7 lagom tills klockan ringer och det är dags att väcka Ella för att sedan åka till dagis..... Suck så här har det varit i tre dagar nu....känner mig som värsta pensionären när jag går och lägger mig vid 21:00 helt utmattad och går upp samtidigt som tidningen kommer :) ha ha ha ja att vara två barns mor är inte en dans på roser.

Men fy vad jag älskar mina små gryn. jag satt och tittade på dom idag när som låg i babygymmet bredvid varandra och lekte tilsammans med en hängande anka som låter kwak kwak när man trycker den på magen. Ella tryckte den på magen och vidar iaktog och bet den på foten, till Ellas stora förtjusning. De gav varandra så underbara blickar att jag blev aldeles varm i magen. Jag satt en lång stund och bara tittade på dom och tänkte:  "visst jag har det svårt nu med tidga morgnar och ammning och allt som har med små barn att göra, men vilken gåva vi har gett våra barn. Att få ha ett syskon är nog det bästa som finns. Jag älskar mina systrar över allt, de är de bästa i hela världen, så mycket kul vi har haft tilsammans och så mycket minnen det finns som man har att dela med någon som upplevt samma sak. TACK MAMMA FÖR MINA SYSKON!!!!!!!. Det är kul att se det band som Vidar och Ella redan har skapat mellan sig. 

Nej nu ska jag njuta av lugnet och ta en kopp stärkande te, kan behövas :)  

Kommentarer
Postat av: Mormor i Kina

Hej mina alsklingar, ah vad jag saknar er, stackars lilla ellas mage, hon saknar nog oss.Vi har det jattebra har, sa otroligt vacker och mycket att gora, en av de basta resorna nagonsin.vi har massor att visa och beratta nar vi kommer hem. Idag ska vi ut och shoppa pappa har kopt nya glsogon och massor av klader sa nu ar det min tur.. Tiden gar fort sa snart ar vi hemma igen kram fran mamma/mormor

2009-01-23 @ 02:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0