Vackra Åhus

Idag blev det premiär på stranden. Vi tog en super lång promenad igenom hela kronoskogen och ut vid fågelreservatet och sedan längst med stranden tills vi kom till vårt mål Snickarhaken. Där åt vi de medhavda jordgubbarn och saften. Vi hade även köpt med en håv som vi skulle fånga fisk med. Ella premiär doppade fötterna i havet och hon konstaterade att det var kallt men mycket spännande. Hon kommer nog inte ihåg riktigt hur det var att vara på stranden förra året, hon var ju så liten då.


Det var första gången som Vidar var på stranden och han tyckte det var jätte kul att dra fingrarna igenom sanden. Han hann även vara lite nyttig och åt lite sjögräs haha.


På väg hem såg vi ett rådjur, kossor och en RÄV. Första gången jag sett en räv i fritt tillstånd och inte död i väggrenen eller på en djurpark. Jag sprang förbi stället där räven försvunnit in i skogen. Jag blev helt nojjig att den skulle attackera mig och ge mig rabies eller ngt. Fy för friluftsliv och farliga skogsdjur. Jag är inte den gamle scout som jag en gång varit.


Vi stannade även en stund på den nybyggda lekplatsen vid restaurang Åvägen. Det var extra roligt där idag då en av Ellas dagiskompisar också var där med sin mamma och sin lillasyster.


Ella och Vidar somnade gott i sina sängar kl 19:00 en mycket mysig dag. Jag älskar att vara mamma. Och jag älskar sommaren.


Jag älskar livet just nu


lite bilder
















Kommentarer
Postat av: Mormor

Såååååååååå underbara kort,de är så söta så jag skulle kunna åka hem och kidnappa dem med en gång.Så snälla och underbara ungar

2009-06-17 @ 22:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0