stackars Ella

Ella insjuknade igen i torsdagsnatt då hon åter igen fick hög feber över 40 grader och hosta. Eftersom hon var sjuk i influensan för två veckor sedan så tyckte barnläkaren jag pratade med att vi skulle komma in till akuten med henne. Där inne tog vi en snabbsänka på henne, vilken visades vara lite förhöjd. alltså kunde man konstatera att en infektion fanns inne i kroppen. Vi fick åka hem igen men vi skulle höra av oss om inte Ella blev bättre. Jag tyckte hon blev lite bättre på lördagen, men febern bestod och hostan blev värre. I söndags så böjde Ella klaga på att det gjorde ont när hon hostade och feben gav inte med sig, så jag åkte in till barnakuten med henne igen. Det hör även hit att jag inte fått i henne en enda matbit på tre dagar. Jag hade även svårt att få i henne vätska. Det var väl igentligen därför jag åkte in till sjukhuset med henne. jag var orolig över att hon skulle bli uttorkad.

Vi fick sitta in på ett rum och vi fick ett glas med saft. Efter tre timmar hade Ella druckit upp glaset och direkt efteråt kom doktorn. Han sa att han väntade med att komma för han ville se om hon fick i sig vätskan hadde hon inte druckit hade dom lagt in henne. Han gjorde en undersökning av Ella och  diagnosen blev

DUBBELSIDIG ÖRONINFLAMMATION OCH LUNGINFLAMATION.........stackaren nu får jag stoppa i henne .......kåvepenin, alvedon, ipren, och bricanyl. Hoppas att hon mår bättre snart det har varit mycket sjukdom senaste tiden. 

  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja fy , jag tar gärna över ett tag,så Ella får vara frisk nu måste Ella bli pigg och matglad igen, morfar blir så orolig i magen när barnen är sjuka.Men snart kommer vårsolen och med den ny energi cykelturer picknick i skogen osv och bruna kinder kram mormor

2009-03-09 @ 16:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0