BARCA BARCA BARCA!!!

Nej jag är inte ett stort fan av fotbollslaget barca. Utan jag mina två systrar och min mamma ska åka till Barcelona i 5 underbara dagar. Vi åker i morgon (onsdag) tidigt på morgonen. Sen förljer fem dagar fyllda med shopping, softande på uteserveringar och god mat. ! Jag har längtat så mycket efter en semester, Jag börjar bli liute smått galen att gå hemma nu. Jag har ju varit hemma med barnen i mer än två  år.

Detta är första gången som jag är borta från barnen!! usch undrar hur jag kommer att klara av det. Jag ljuger om jag säger att jag inte är nervös över att pappa David ska vara hemma själv med dem. Givetvis kommer han klara det jätte bra, men ja det är väl en del i att vara mamma, att hela tiden oroa sig när man inte själv är i närheten. För det är ju så att JAG kan ju bäst....det tycker väl alla ha ha ha. Hoppas jag kan slappna av nu för det behöver jag verkligen. Jag kommer säkert att tjata om dem hela tiden och ringa hem och påminna David om töntiga saker som han självklart redan har tänkt på och fixat. usch vilken hönsmamma jag är.

I Barcelona har vi ett fullspäckat schema, Min fiffiga mamma som för övrigt har bjudit ner oss döttrar (underbara mamma) har gett oss ett uppdrag var, Min lillasyster ska guida oss på akvariet. Min storasyster ska guida oss på segrada famillia, och jag har ett hemligt uppdrag. Vilket gör min mamma lite nervös. Hon frågade min pappa (som jag anförtrott mig till) om det var något med höjder. ha ha ha NEJ Mamma vi ska inte hoppa bungyjump eller hoppa fallskärm :P men under dagens lopp finns det en stor risk/chans beror på hur man ser det att vi blir av med jannike eftersom hennes lokalsinne är lika med NOLL. jag har tagit detta uppdrag väldigt seriöst jag har till och med loggat in på google maps och vandrat rund virtuellt från metro stationen och till det hemliga stället för att jag ska veta vart vi ska gå, då detta ställe inte tillhör de turistattraktioner som man vanligtvis besöker under sin barca vistelse. :D spännande

Nej nu ska jag snart börja gå och hämta Ella på Dagis. Varför går du Jennie?    -JO David som tycker det är en sport att sälja min bil och se hur besviken jag blir varje gång :P har nu sålt bilen Igen efter bara 4 månader denna gången. suck suck.

Men vi har faktiskt en plan denna gången :) Då vi alltid tjänar pengar på våra bilaffärer, så ska vi nu köpa en bil och en båt. Antingen en ryds camping med lite sovplatser eller en styrpulpet som man kan åka vattenskidor och ring bakom. Vi får se vad det blir. ska ringa om båtplats och sådant nu efter lunch. 

När jag kommer hem från barca så kanske det står en ny bil på uppfarten och en båt ligger och guppar i hamnen :) underbart.....

tänkt så mysiga stunder vi kan ha i ån med båten. Åka och fiska och fika i en liten vik någon stans. ja man kan ju till och med åka upp till kristianstad och ta en fika. ha ha.

gud vilket långt inlägg. ja man får ju passa på när Vidar sover. PUSS OCH KRAM 

 

Kommentarer
Postat av: Sandra med Neo och Nelia

Kikar tillbaka! Ja, visst, vi är ju i samma sits..! Hus, barn och allt som hör det till..! Så söta era barn är, gillade verkligen närbilderna du tagit på er lille kille, fina! Önskar dig en trevlig trip till Barcelona, skulle jag med behöva..! =) Mvh Sandra

2009-05-19 @ 20:17:45
URL: http://neoochcorneliasmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0