Barcelona

Vilken häftig stad. Jag är helt chockad. Vi gjorde så mycket att jag inte ens vet vart jag ska börja. jag tar det i punkt form för annars så blir detta inlägget sjuuuukt långt.

Dag ett: kom till barcelona kl 13 och bestämmde pga det fina vädret att stranden was the place to bee :) men först efter en snabb lunch på ett fik precis vid strandkanten. vi drack vår första sangria :) kvällens tema blev sedan shopping på La Rambla.

Dag två jätte fint väder så vi bestämmer oss att stranden var ett bra alternativ och vi åkte dit och åt frukost vid stranden. mums. på stranden blir jag bestulen på min väska med ALLT i. MObiltelefon, körkort, plånbok med 10E i, 2 canon kameror, solglasögon, förlovningsring. Ush suck.....BITTER. ja ja nya tag och shopping på la rambla :)

dag tre lite molnigare väder och dags för utfärd till labyrintparken, men först ett stopp på en asgrymm marknad som var vrål stor. där inhandlades 2kilo jordgubbar för 15 kronor :-O och 200g seranoskinka, melon, DUNKIN DONOUTS *MUMS* salamikorv, körsbär. ja ni fattar....picknickarnas picknick
vi gick vilse i labyrinter tittade på kärleksfloder och blev skrämda av spöken.
på kvällen shoppade vi och åt spanskt och drack SANGRIA ja visst avslutade kvällen med PARTY där vi träffade två underbart sjyssta engelskmän som vi fortsatte kvällen med till turistklubbarna vid stranden. japp kom hem kl 4

dag 4 shopping, Segrada Familia och mys på stan med shopping, och seightseeing, bland annat på akvariumet, Avslutade kvällen med FESTANDE, jannike tacklade av med mamma vid 1 och jag och carro fortsatte då det var sista kvällen i BARCA. Träffade engelskmännen igen och deras kompisar bland annat en Ricky Gervais kopia som var om möjligt lika rolig som orginalet. Vi dansade vidare till Sunset, en klubb med vansinnigt hög musik och sjukt mycket spanjorer. vi kom hem kl 6 och vi åkte med taxi till flyget kl 7... TRÖTT.... 
 
Jag är fortfarande sliten efte denna resa men man får passa på när man är utan barnen och kan vara tonåring för en helg.    KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0