kanelbulle

Igår var jag sjukt effektiv. Jag började med att dammsuga och svabba alla golven i huset. Och ja huset har aldrig känts större. Man inser inte hur stort 280 kvm är förrän man dammsugat! När jag var klar med det fick Ella hjälpa mig med att putsa speglarna. Ella tycker dock att det är roligare att spruta medlet på speglarna än i själva verket putsa dem. Men jag tror att det är viktigt att låta barnen involveras i hushålls sysslor (trots att det blir lite stökigt och kanske inte så jätte rent alla gånger) När detta var gjort så gick jag Vidar och Ella till kvantum och handlade så vi kunde baka. Ella älskar att baka, helst något som innebär kavling, så kanelbullar blev perfekt. Snabbt, lätt och sjukt gott.


Ella tyckte det var jätte kul. Vidar hade inte så stor behållning av det men han är nöjd bara han får titta på. Han har inte så höga krav, ha ha.


Jag gjorde något som jag inte gjort innan. Kände mig som en riktig bagare, jag gjorde hör och häpna inte bara vanliga kanelbullar utan snurror. Japp.....Jag = sjukt nöjd!









  


Kommentarer
Postat av: mormor

öppna fik.. världens godaste bullar,Och Ella är ju bara så go och glad alltid , hur har ni lyckats få så underbara ungar,jo för att ni är det själva så klart.kram mormor

2009-05-07 @ 09:32:13
Postat av: Bisse

Skicka med expressfart till Malmö!!!! NEED, jag sitter och pluggar!!!



Snart Barcelona!!

2009-05-12 @ 14:41:02
Postat av: Emanuel

Sjukt söta bilder!

2009-05-26 @ 16:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0