underbart mysig helg

I fredags så fick vi besök från malmö. Vi satt hela kvällen ute i uterummet och åt gott och drack gott. killarna drog sedan vidare in till kristianstad medans jag gick och lade mig. En perfekt kväll. På lördagen så började dagen kl 6:00 då Vidar vaknade och var som en liten solstråle. Efter en halvtimmes försök till att få honom att somna igen så gav jag upp och gick ner och gjorde frukost till mig, Vidar och Ella. David som hade lite extra ont i huvudet fick sovmorgon....eller ja sovdag då jag och barnen begav oss hemmifrån kl 10. Då tog vi bilen in till stan där vi mötte upp Pernilla och Anna-
Maria. Vi fikade en lång stund och det var så kul att träffa dom igen. Det var ju så länge sedan. Vi gick i gymnasiet ihop och vi hade det så otroligt kul där. Saknar den tiden ibland. Alla vänner som man var så tajt med. Men idag hälsar man knappt på varandra på stan. otroligt synd. BÄTTRING 

När cafét stängde kl 13 så åkte jag och barnen vidare till tivoliparken. Där lekte vi på lekplatsen medans vi väntade på att Angeli med sonen Melvin och Tina med sonen Alex skulle komma. Vi skulle mötas där eftersom det vankades konsert med bolibompa favoriten anki och pytte. Sådär intresserade var barnen. 2 åringarna tyckte det var roligare att fika i gräset och att springa runt alla filtar som låg som ett gigantiskt lapptäcke framför den lilla scenen. Efter konserten var vi tvungna att röra på oss lite så barnen kunde sträcka på benen, ankorna stod näst på tur att få besök. Vi stannade en långstund framför påfågeln som stoltserade med sina vackra fjädrar. Därefter blev det mer lekplats, sedan glass på uteserveringen vid lekplatsen. När vi tillslut var på väg till bilen. så möter vi en hästkortege. det var p3 artilleriet som red omkring med häst och vagn.

Vi kom tillslut hem kl 18 och båda barnen sov en halvtimme senare. ha ha de var helt slut och det var även jag. kvällen tillbringade jag i soffan med gott samvete.

jag hade tyvär inte med mig kameran denna gången :S

hoppas er helg var lika trevlig som våran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0