Vidar solstrålen

Vidar har under väldigt lång tid varit allmänt gnällig. Vi har skyllt på tänder, rastlöshet, och missnöje. Det enda sambandet vi lyckats göra var att när han fick välling på kvällarna så vaknade han alltid ca 6 timmar efteråt och var jätte ledsen och gasig i magen. Jag testade massa olika saker, Nya nappflaskor, mindre hål i nappflaskan. olika sorters välling, gröt i stället för välling osv osv. 

För ca 5 dagar sedan testade vi mjölkfri välling...... resultatet var en mycket nöjd liten Vidar som sov 12 timmar i sträck. Detta har hänt kanske 3 nätter tidigare alltså att han sovit så gott. Vi testade en natt till med samma resultat! Nu har vi tagit bort all laktos i kosten under dagarna oxå ( i samråd med läkare) och Vidar är som en helt annan unge. Han sitter och myser på golvet med sina leksaker, han skrattar och busar med Ella. han sover 3 timmar i sträck på dagarna och 11 timmar i sträck på nätterna.. Jag är helt förbluffad.  

STACKARS lille Vidar som har haft ont i magen hela tiden och jag har inte fattat någonting. Tur att man som föräldrar inte ger upp! Vi har ju inte velat tro att han helt enkelt varit ett gnälligt barn, utan hela tiden forskat i varför han varit som han varit. 

Det känns i alla fall jätte skönt att vi nu hittat en orsak, och att han nu får den hjälp han behöver för att må bra. Visst det är lite att fixa och trixa med nu i böjan innan man lär sig allt med laktos och innehållsförteckningar osv osv. men man ska väl lära sig allt om det oxå. :) 

Nej nu ska jag bänka mig framför TV:n med min stickning ( med inpiration från min storasyster så stickar jag en mycket fin halsduk) ska nog trycka i mig lite lussebullar och mjölk nu innan Ullared börjar.. Man kan ju inte ungå att HATÄLSKA rosmarie och kjell, bengt ( eller vad han nu heter)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Lille mormors prins som haft så ont i sin mage, så skönt att komma på det nu och inte om några år, så glad för hans skull

2009-11-30 @ 21:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0