arbetande kvinna!!

Nu är det tre veckor sedan jag skrev! jätte dåligt, men det har varit så mycket som har hänt, mest positiva saker förståss! Vi har inte blivit drabbade av fler sjukdommar så vi hoppas att vinterns alla förkylningar nu ligger bakom oss. Jag har nu börjat jobba i kastrup där jag trivs jätte bra!! Det är så häftigt att man har möjligheten att bo i sverige men jobba i danmark. Pnedlingen är jätte smidig, jag lämnar hemmet runt 5 på morgonen och är på kastrup runt kvart i 6. Det är tidiga dagar men jag slutar kl14 så barnen slipper vara på dagis så länge om dagarna vilket är skönt för samvetet :)

annars så hittar vi på mer och mer roliga saker nu när det känns lite speciellt att vara LEDIG. Nu ihelgen så var ett stort tivoli på besök i Höllviken, de kallade det för pingstfest!. Det var underbart väder och Ella och Vidar åkte karuseller tilsammans :) ni skulle sett Vidars min när karusellen startade, det var en blandning av fullständig lycka och skräck i samma ögonblick, men efter något varv blev det mer och mer lycka och efter lite olika karuseller fick vi dra loss honom från de små bilarna och vi fick snabbt muta den lilla gossen med sin första sockervadd, :) efter 6 karuseller, popcorn, sockervadd och massa bus på lekplatsen gick vi hem och avnjöt en grillkväll i solskenet!. Underbara lördag! 

Nu öser regnet ner utanför fönstret, och vi har redan byggt koja, lekt med dockorna, haft bullfest med alla nallarna, haft bilparad genom hela huset och kollat på bullerbyn, och klockan är bara 10. hurskajag få denna dagen att gå? funderar på att åka till museumet i malmö eller åka till IKEA. hmm vi fårse hur det blir. Nej nu får jag ta tag i tvätten, städningen kan jag skita i för idag kommer städerskan :) SKÖNT 

i veckan kommer bästa pernilla och sin lilla Loui åhh vad jag längtar efter dem, bara farligt att träffa små´söta bebisar, jag är för tillfället jätte bebis sjuk :) det är säkert för att vi precis har kommit ifrån den där gosiga (jobbig) bebisfasen.  

KRAM KRAM 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0